Halloween!

30 oktober 2016 - Auburn, Washington, Verenigde Staten

Ik moet echt wat doen aan mijn maandagochtenden. Door een samenval van een blog dat geschreven moet worden, een wekelijkse vergeten opdracht die op het laatste moment online ingeleverd moet worden en een wekker die voor mijn biologische klok veel te vroeg af gaat, heb ik elke maandagochtend haast om op tijd om school te komen. En omdat ik mij nog steeds verkijk op hoelang ik erover doe om op school te komen, blijkt elke keer dat ik de haast is voor niks is en dat ik nog 5 hele minuten heb voordat de les begint.

Afgelopen maandag heb ik het belangrijkste geregeld voor Santa Barbara. Voor de mensen die niet op de hoogte zijn van mijn plannen, in januari ga ik voor een semester naar Santa Barbara City College, en daar heb ik nu mijn aanmelding voor geregeld. De vrouw met wie ik dat heb geregeld gaat regelmatig naar Nederland en heeft een voorraad stroopwafels voor Nederlandse studenten met heimwee. Mijn vriendin Lisa en ik hadden natuurlijk spontaan last van enorme heimwee en mochten allebei een stroopwafel : ).
Oeh, diezelfde dag hebben Lisa en ik een “contract” ingeleverd dat Green River een foto van ons op de site mag zetten. Nu staan we samen op de officiële Green River site! Zie deze link om ons te bewonderen: http://www.greenriver.edu/international/programs/gap-year.htm.

Elke ochtend rijd ik langs een man bij de parkeerplaats (waar normaal alleen auto’s langs komen) en we wensen elkaar elke ochtend een fijne dag of weekend of wat er maar te wensen valt. Vorige week gaf hij mij ineens een overheerlijke koek en dat deed hij een aantal dagen achter elkaar. Dinsdag besloot ik hem iets terug te geven. Gelukkig had Melissa overheerlijke brownie gebakken, dus ik heb hem daar een stuk van geven. Hij was er heel erg blij mee en donderdag kreeg ik nog een compliment omdat hij het zo lekker vond. Waarom niet woensdag? Lees maar gauw verder.

Dinsdagavond was iets om naar uit te kijken. Ik ging bij Lisa logeren! Na die keren dat zij bij mij is komen logeren, ging ik eindelijk bij haar logeren. Na alle lessen en ons werken hebben we de bus richting Kent (waar ze woont) genomen en hebben we Starbucks gedronken in de tijd dat we moesten wachten op haar gastvader om ons op te halen van de bushalte. Ik kon een refill krijgen voor 50 cent! Whoeh, jeej mij!
Eerste hebben we vroeg avond gegeten, iets waar je als Italiaanse vrouw niet bepaald trots op kan zijn, namelijk McDonalds burgers… Dit was, nu ik erover nadenk, de eerste keer dat ik McDonalds eten op heb hier. Na het avondeten zijn we naar een concert geweest van Lisa’s gastzusje. Ze speelden met een enorme groep en ik was verbaasd over hoe goed het klonk. Omdat het bijna Halloween was, kwam (bijna) iedereen in een kostuum. Er was 1 jongen en die zo’n grappig kostuum (hij had twee hoofden) dat ik er de slappe lach van kreeg, niet erg gepast in een klassieke muziek concert… Whoeps...
’s Avonds, na het concert, hebben we de film The Island gekeken. Echt een aanrader! Ik kan niet vertellen waar het overgaat, want dat verklapt een groot deel van het effect.

Omdat we lang hadden gekletst werd het een piepklein beetje laat en was ik erg blij dat ik de volgende dag niet naar school hoefde. Huh? Maar we hebben het nu over woensdag toch? Ja dat klopt, we hadden een vrije dag. Daarom konden we logeren. En weet je wat er nog meer zo leuk aan was, woensdag is 1 van de 2 dagen dat ik sociologie heb, oftewel, deze week niet! Al twee weken achter elkaar maar 1 uur te overleven, dat is wel te doen.
In plaats van NAAR school zijn we MET (een deel van) school gaan bowlen. Lisa is lid van een club die gingen bowlen en ik mocht mee. De leider van de club was zo aardig om ons op te halen en naar de bowlingbaan te brengen. Ze had een super coole auto. We konden de film Up kijken terwijl we reden!
De bowlingbaan zag er precies uit zoals in van die oude films. Om eerlijk te zijn weet ik niet precies of dit een goed of een slecht ding is, gezien het feit dat oud meestal niet gelijk staat aan goed. Hoe dan ook, we hebben het enorm gezellig gehad. We hebben 2 games gespeeld en ik heb zelfs een keer een strike gegooid, goed hè. Zeg maar gewoon ja. Ze hadden namelijk niet van die handige hekjes, dus mijn bowlingskills kwamen niet zo goed naar voren. Gelukkig was er een jongen die er nog minder van kon dan ik, dus alle aandacht was op hem gefocust.

Na het bowlen zijn we door dezelfde vrouw bij mijn huis afgezet en kwam Lisa bij mij logeren. Omdat we honger hadden en iets te wilden hebben, hebben we een recept voor pannenkoekenmix opgezocht en hebben we pannenkoeken gebakken. Yummiee! Lisa is trouwens echt een goeie pannenkoekenbakker. Ze kon de pannenkoeken omdraaien door ze in de lucht te gooien. Ik heb dat maar niet uitgeprobeerd, daar was onze mix te kostbaar voor.

Donderdag ging mijn wekker, zoals elke dag, om 6.45. Omdat we de dag ervoor vrij waren voelde deze dag echt aan als een maandag. En zoals ik aan het begin van deze blog al had geschreven, zijn maandagochtenden niet mijn sterkste punt. Eigenlijk voelde de hele dag aan als een maandag, alleen dat eentje waarna je nog maar 1 dag school hebt. Wat overigens een enorme opluchting was gedurende die dag.
Dinsdag had onze vriendengroep zich opgegeven om te helpen bij de club fair. Die is een evenement waarbij alle verschillende clubs van Green River zich tentoonstelt en leden werft. Lisa en ik hebben eerst geholpen bij de popcorn machine en de welkomtafel. Bij de welkomtafel moesten mensen ontvangen, vragen beantwoorden en twee spellen begeleiden. De eerste spel was badeendje vangen, waarbij je een badeentje uit het water vist en hiermee wel of niet wat lekkers heb gewonnen en de tweede was M&M’s raden, waarbij je moest raden hoeveel M&M’s er in de fles zaten en als je er het dichtste bij blijkt te zitten win je de hele fles vol M&M’s en een T-shirt. Het is trouwens echt ongelofelijk wat studenten doen voor een gratis T-shirt. Na onze “volunteer-dutie” zijn Lisa en ik alle tafels afgegaan. Toen we alle clubs waar we ons voor hadden opgegeven op een rijtje zetten, bleek dat we iets te enthousiast waren geweest. Ik sta voor 10 clubs ingeschreven! European club, self-defence club, receipe club, nutrition club, sisterhood, smile club, business club, teachers of tomorrow, biology club en African club. Hmmm… tja, ik geloof dat ik het idee had dat dagen uit 48 uur bestaan…

Vrijdag was het zo ver! Halloweenparty! De dag ging naar mijn idee enorm snel voorbij. Voor ik het wist was ik me met Lisa aan het omkleden voor het feestje. Lisa ging als Wonderwoman en ik als Steampunk girl. Omdat bijna iedereen uit onze vriendengroep zich had opgegeven om te helpen bij het feestje en alle vrijwilligers een uur van tevoren aanwezig moesten zijn, besloten we om met z’n alle uit eten te gaan. Natuurlijk wel op z’n students en dus niet een fancy vijf-sterren restaurant. Lisa en ik hadden besloten ons voor het eten om te kleden en zaten daarom in ons kostuum aan tafel. Onderweg naar het restaurant hebben we meerdere complimenten gekregen en zelfs mensen die met ons op de foto wilden.
De eerste twee uur van het feest was ik als vrijwilliger een deurwacht. Gelukkig binnen en in de danszaal, dus voor mij voelde het niet als een gemist deel van het feest. Ik heb in die twee uur gewoon kunnen dansen en ik heb de magie show kunnen zien. De school had een illusionist ingehuurd en heeft ervoor gezorgd dat mijn onderkaak zo ongeveer de grond raakte. Hoe die gast dat doet weet ik echt niet. Na afloop van zijn show liep rond om op verschillende plekken kleine trucs te doen. Zo veranderde hij bijvoorbeeld twee spons konijntje, die in de hand van een meisje zaten waar ik letterlijk naast stond, in een stuk of 10 mini spons konijntjes. En hij verplaatste een kruisje, getekend met stift, van zijn hand naar dat van een ander meisje. Ik snap er nog steeds niks van…
De tweede twee uur van het feest was het mijn beurt om helemaal los te gaan. Oke, nee zo ging het niet. Ik ben niet een enorme feestbeest, maar ik heb wel degelijk gedanst. Mijn vriend Daniel uit Indonesië was het meeste van de tijd mijn danspartner. Hij kan dansen! Wauw, respect.
Verder was er fruit en pizza en hebben we een groepsfoto laten maken (na het onderteken van een “contract”).

Surprise, surpise. Lisa was weer blijven slapen! (Pfff geen wonder dat ik een slaap te kort had afgelopen week, haha.) Zaterdag was een rustige dag. Mijn gastmoeder Melissa en ik hebben Lisa naar huis gebracht voor het Halloweenfeestje van haar gastzusje en zijn ons gaan omkleden en opmaken voor mijn tweede Halloweenfeestje van dit weekend. Dit keer was het bij Melissa’s vriendin Sarah. Dezelfde Sarah waar ik ook mee op een mini road-trip ben geweest en waarmee ik naar wateraerobics ga. Melissa ging als pauw, Paul (gastvader) als een fles hele pittige saus, Corlee (gastzusje) als piraat en ik weer als Steampunk girl. Sarah had haar tuin en huis prachtig gedecoreerd! Echt super cool gedaan.
Iets wat typisch Amerikaans is, is dat iedereen iets van eten mee neemt naar het feestje. Dit is dan ook wat er zaterdag gebeurde. Melissa had baconwraps en en pucking pumpkin gemaakt. Nouja, ik heb de pompoen gemaakt en zij de twee sauzen. De kaas-hersen-saus en de guacamole-overgeefsel-saus. De foto die ik ga posten zal het beter uitleggen, dan de honderd woorden die ik net weer heb weggehaald. Er waren jelly-wormen, spookkoekjes, spookpizza, zalmwraps, pompoentaart en nog veel meer. En weetje? Ik mocht van Melissa een Margarita. Van Melissa… de vrouw die de alcoholleeftijd naar 21 wil veranderen. Dat heb ik met beide handen aangenomen. Letterlijk want ik had handschoenen aan en anders zou de beker uit mijn handen glijden.
Weten jullie de Bunco-avond nog? In het huis van die superrijke mensen? Die mensen waren er ook en ik heb een hele goede gesprekken gevoerd met die man. Oeh en weet je wie er ook was? Thor! En knap! Niet normaal. Even voor de duidelijkheid: een man (26) genaamd Alex was verkleed als Thor. Waarschijnlijk wisten jullie dat wel, maar ik wilde het toch nog even noemen. Verder was er een wolk, twee cowboys, een hert, een scientist, een wolf, superman, en nog een aantal die het verkleden niet hadden meegekregen uit de uitnodiging.

Zondag heb ik uitgeslapen. Vroeger (in Nederland) zou ik dan slapen tot een uur of 11, half 12. Hier is dat half 10, max. Langer gaat gewoon niet. Ik weet ook niet wat het is. In ieder geval voelde het wel als uitslapen. De rest van de dag was behoorlijk lui. We hebben Lisa opgehaald (kort samengevat: ze gaat verhuizen naar mijn buren omdat het dichter bij school en mij is en omdat haar gastgezin raar is), boodschappen gedaan en ik heb geschilderd. Ik ben echt mega creatief hierzo. Dat zullen de meeste van jullie daar niet van mij verwachten, maar ik vind het nog leuk om te doen ook. Zeer bijzonder, niet?
Als avondeten hadden we een sandwich met vlees. Dezelfde als die ik een keer als lunch had gemaakt door Paul. Alleen was hij dit keer gemaakt door Melissa. Ze vroegen me het onmogelijke: kies welke je lekkerder vindt. Ik was erg blij toen ik de eerste hap nam en ik oprecht kon zeggen dat ze allebei heel anders smaakte en ze dus niet te vergelijken waren.

Ik heb ondertussen dezelfde verkoopvideo (teleshop) over een enorm bijzondere pan al voor de 9de keer gezien, dus ik ga Lisa mee naar boven nemen en slapen. Welterusten!

Btw, het tijdsverschil de komende week is 8 uur in plaats van 9, omdat de klok hier pas volgende week een uur terug gaat.

1. Rineke:
    31 oktober 2016
    Weer een super cool verhaal margot weer veel meegemaakt
    Leuk dat je vriendin Lisa dichterbij is komen wonen
    En oom fijn dat je verdere studie geregeld is
    Geniet er nog van
    Groetjes rineke
  2. Grada:
    31 oktober 2016
    Hey liefie, alweer een mooi verhaal. We kijken er elke maandag naar uit. Mooi dat Santa Barbara geregeld is. Anders moeten we nog een andere bestemming gaan vinden voor de kerstvakantie :P
    XXX Mam
  3. Opa:
    2 november 2016
    Hai, lieverd, wat ben jij 'n gezellige verteller !
    Zou je de studie niet liever voor gezien laten
    en als verteller verder gaan ! Grapje !!! Maar
    ik lees elke letter 3X. !!! Kleine luilak !
    Veel lieve groeten van jouw opa, je bent
    gewoon goed meid !!! Doeiiiii