Daar gaan we dan

10 september 2016 - Auburn, Washington, Verenigde Staten

Het is vandaag zaterdag 10 september. Dan denk je: zaterdag, weekend, vrij, niks doen, boek lezen, skypen, etc. Je snap wat ik bedoel.
Green River College had daar een andere mening over. De eerste zaterdag na aankomst in Amerika vonden zij een uitstekend moment voor een hele dag op campus en het maken van 2 (je hoort me goed, 2!) toetsen. En om er nog een schepje bovenop te doen was een daarvan wiskunde.
Als er iets is wat ik niet waarder op mijn vrije zaterdag, is het een wiskunde toets.

Zo dat is er ook weer uit, tijd om te beginnen bij het begin.

Woensdagochtend om 10.45 sta ik op Schiphol te wachten op Lisa. Ik kende Lisa nog niet, maar het bleek dat we dezelfde vlucht naar Seattle hadden dus we konden gezellig samen reizen. In de rij om mijn koffers in te checken ontmoette ik Sem. En Sem ging net als Lisa en ik naar Reykjevik, alleen vloog zij vandaar uit door naar Edmonton in Canada en wij naar Seattle.
We hadden het voor elkaar gekregen om met z'n drieën naast elkaar in het vliegtuig te zitten, dus we hebben het ontzettend gezellig gehad. Lisa en ik zijn goed bevriend geraakt die dag en we doen nu de meeste dingen op college samen.

Mijn host-family (gastgezin) is super aardig: Paul, Melissa, hun dochter Corlee en niet te vergeten de drie hondjes Bosco, Milo en Bella. Paul en Melissa zijn behoorlijk stereotype Amerikaans, dus er is absoluut geen tekort aan eten in huis. Ze wonen in een knus en een beetje rommelig huis, dus ik voel me helemaal thuis. Ik heb hier een kamer voor mezelf die ongeveer twee keer zo groot is als mijn eigen kamer, met een bed als die van prinses op de erwt. Voor de niet sprookjeskenners: een dik en hoog matras dat heel erg zacht is.

Donderdag ben ik met Melissa naar de bank gegaan om een bankrekening te openen en naar de T-mobile winkel (die hebben ze hier blijkbaar ook) voor een prepaid abonnement. Ja een abonnement, want hier betaal je voor prepaid een vast bedrag per maand.. En wat voor een.. Pfff..

Vrijdag, gister dus, heb ik na twee uur wakker liggen en het eten van Maaike's pepernoten (midden in de nacht), uitgeslapen tot wel 9 uur. Applaus applaus, danku danku. Lang leve jetlags.
Van 3 tot 6 was er 'Open house' op college waar je verschillende informatie sessies kon volgen, eten, drinken en kletsen met andere studenten. Daar heb ik vrienden gemaakt waar ik het goed mee kan vinden.
Ze zijn, naast Lisa, allemaal niet-Nederlanders trouwens. De Nederlanders hier zijn nogal arrogant, egocentrisch en niet mijn type. Ze konden nog net het fatsoen opbrengen om mij de hand te schudden, maar daar is dan ook alles mee gezegd.

En toen ja, was het vandaag. Mijn niet zo vrije, eerste weekenddag in Amerika.
Voordat jullie denken dat vandaag een volslagen ramp was, ik heb ook veel plezier gehad met mijn mede studenten.
Vandaag was, los van de toetsen, echt een heel gezellige dag. De college had ontbijt en lunch voor ons, we kregen heel veel informatie waaronder uitleg over hoe we onderdeel van sportteams konden worden en waar we voor, tussen of na de lessen konden sporten, dus ik heb me zeker niet verveeld vandaag.

1. Maaike:
    12 september 2016
    Wat hebben al die studies met toetsen in het begin?!?
  2. Grada:
    12 september 2016
    Wat een prachtige omgeving Margot. Krijg er nu al zin in :)